(0482)

45-48-51

(048)

746-29-41

Главная  -  Положення 2023

Положення 2023

ПОЛОЖЕННЯ
про проведення Всеукраїнського фестивалю
дитячої та юнацької творчості «Фонтанська весна - 2023»
присвяченого українським композиторам
ансамблі/хори/оркестри
ensemble/chorus/orchestras

м. Одеса 17-20 травня 2023 року

Дистанційна форма участі

І. Загальні положення

1.1. Засновник  фестивалю — Департамент культури та туризму Одеської міської ради.
Організація підготовки та проведення фестивалю здійснюється Комунальним закладом початкової спеціалізованої освіти «Мистецька школа № 8 м. Одеси» — учасником проєкту з реалізації Концепції інклюзивної освіти «Мистецька освіта без обмежень» Міністерства культури та інформаційної політики України.

1.2. Фестиваль проводиться щорічно з метою:

  • залучення учнів до популяризації кращих зразків світової музичної культури: від класики до творів сучасності;
  • вивчення та популяризації творчості українських композиторів;
  • встановлення та розширення культурних зв’язків, зміцнення творчих контактів між  колективами та їхніми керівниками;
  • підтримки та презентації творчих досягнень колективного музикування мистецьких шкіл України;
  • забезпечення рівноправністі та створення безбар`єрного середовища для всіх учасників фестивалю, у тому числі для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в мистецьких школах.

1.3. Завдання фестивалю:

  • розвиток інтелектуально-пізнавальної сфери, музично-виконавських здібностей на інтересу до ансамблевої творчості та хорового співу;
  • підвищення виконавської ансамблевої майстерності творчих  колективів та професійного рівня їхніх керівників;
  • виховання художніх смаків широкої аудиторії слухачів;
  • упровадження інклюзивної мистецької початкової освіти, залучення до творчого життя дітей з особливими освітніми потребами.

ІІ. Порядок організації фестивалю

2.1. Для підготовки та проведення фестивалю утворюється організаційний комітет (далі - оргкомітет). Персональний склад оргкомітету – у кількості 7-11 осіб – затверджується наказом Департаменту культури та туризму Одеської міської ради на строк проведення фестивалю.

2.2. До складу оргкомітету, дирекції та журі фестивалю залучаються представники Департаменту культури та туризму Одеської міської ради, Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського (м. Київ), Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової, Одеського фахового коледжу мистецтв імені К.Ф. Данькевича, Одеського обласного навчально-методичного центру закладів культури і мистецтва, Одеської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату імені професора П.С. Столярського, провідні діячі музичного мистецтва, керівники установ, організацій сфери культури (за згодою).

2.3. Склад оргкомітету затверджується наказом Департаменту культури та туризму Одеської міської ради.

2.4. До складу оргкомітету входять голова, заступник голови та члени оргкомітету.

2.5. Для вирішення поточних організаційних питань оргкомітет утворює дирекцію.

2.6. До повноважень дирекції фестивалю належать:

  1. забезпечення:
    – підготовки та вручення дипломів, подарунків (кубки, медалі, статуетки, значки) та інших фестивальних сувенірів;
  2. розгляд заявок претендентів на участь у фестивалі та, у разі невідповідності поданих документів умовам фестивалю, прийняття рішень про недопущення їх до участі у фестивалі;
  3. формування та оприлюднення складу учасників фестивалю;
  4. формування складу журі та подання його на розгляд оргкомітету;
  5. сприяння висвітленню проведення фестивалю в засобах масової інформації;
  6. зберігання протоколів засідань журі фестивалю;
  7. виконання інших функцій, пов’язаних з організацією та проведенням фестивалю.

2.7. Журі Фестивалю

  1. 2.7.1 З метою перегляду виступів, відбору, об’єктивного оцінювання учасників фестивалю та визначення його переможців оргкомітет створює журі фестивалю.
  2. 2.7.2. У складі журі визначається голова та відповідальний секретар.
  3. 2.7.3. Під час проведення фестивалю за різними номінаціями персональний склад журі може затверджуватися у кожній номінації окремо або одним складом у всіх видах (жанрах) мистецтв, що включені до конкурсних номінацій.
  4. 2.7.4. Результати проведення фестивалю оформлюються протоколами засідань журі. Протокол підписують: голова, відповідальний секретар та члени журі, які брали участь у засіданні.

ІІІ. Порядок проведення фестивалю

3.1. Фестиваль проводиться за двома номінаціями: «Інструментальна музика» та «Вокальна музика».

  • «Інструментальна музика»:
    • ансамблі малих форм (дуети, тріо, квартети*);
    • інструментальні ансамблі (до 12 учасників);
    • оркестри.
  • «Вокальна музика»:
    • вокальні дуети, тріо, квартети, квінтети;
    • вокальні ансамблі (до 12 учасників);
    • хорові колективи.

3.2. Основними умовами проведення фестивалю є:

  • некомерційний характер заходу;
  • незмінна назва фестивалю «Фонтанська весна»;
  • щорічне проведення фестивалю;
  • наявність технічних умов для проведення фестивалю;
  • відсутність конфлікту інтересів під час підготовки та проведення фестивалю між членами журі та учасниками;
  • формування складу учасників фестивалю за результатами попереднього відбору відповідно до умов фестивалю за документами (заявка, копія свідоцтва про народження, фото на електронних носіях (у форматі JPEG, GIF або PDF), відеозапис з посиланням на канал YouTube);
  • створення та підтримка офіційного веб-сайту фестивалю-конкурсу musicsoul.od.ua/festival-fontanskaya-vesna, на якому публікується інформація про фестиваль: Положення, склад журі, фото і відео учасників,  переможців та інша інформація, пов’язана з проведенням фестивалю.

 


*3 інструменталісти + 1 учень-концертмейстер = квартет
2 інструменталісти + 1учень-концертмейстер = тріо
1 інструменталіст + 1 учень-концертмейстер = дует

ІV. Умови фестивалю

4.1. Фестиваль проводиться щорічно.

4.2. Фестиваль проводиться в м. Одеса на базі Комунального закладу початкової спеціалізованої освіти «Мистецька школа № 8 м. Одеси» у другій половині травня.

4.3. До участі запрошуються учні, дитячі та юнацькі колективи мистецьких шкіл, дитячих музичних шкіл, дитячих шкіл мистецтв, шкіл педагогічної практики при закладах культури та мистецтв України з усіх областей України.

4.4. Фестиваль проводиться у два тури:

  • І тур - конкурсні прослуховування за номінаціями « Інструментальна музика» та « Вокальна музика»
  • ІІ тур - визначення переможців фестивалю за номінаціями: «Інструментальна музика» та «Вокальна музика»

4.5. Для участі у фестивалі необхідно надати:

  1. заявку (форма додається), яка заповнюється українською мовою у друкованому вигляді. Оргкомітет не несе відповідальність за некоректні дані в заявці;
  2. кольорову фотокартку (розмір: 1000 х 1400) в електронному вигляді (у форматі JPEG, GIF або PDF);
  3. ксерокопію свідоцтва про народження (за вимогою);
  4. відеозапис з посиланням на канал YouTube

Кінцевий термін прийому документів - 10 травня 2023 року (включно) на електронну пошту fontanskavesna@gmail.com.
Після надання заявки з відео не дозволяється змінювати програму.
Форма заявки за посиланням: https://forms.gle/8hsfX56nHHsAFVFc6

4.6. Вимоги до відеозапису:

  • відеозапис конкурсної програми з посиланням на каналі YouTube повинен бути зроблений без вимикання та зупинки відеокамери, з початку і до кінця виконання творів (твору), без монтажу;
  • роздільна здатність відеозапису має бути не нижча 480р;
  • під час виконання конкурсної програми на відео повинно бути чітко видно виконавця (всіх учасників ансамблю);
  • відеоматеріал має бути відкритим для публічного доступу в налаштуваннях та обов’язково підписаним згідно з заявкою (прізвище, ім`я учасника, номінація, програма)
    Відеовиступи учасників розміщуються на сайті musicsoul.od.ua/festival-fontanskaya-vesna

4.7. Оцінювання відеовиступів відбудеться:

  • І тур – з 09 по 10 травня 2023 року;
  • ІІ тур – з 11 по 12 травня 2023 року.

4.8. Результати фестивалю будуть опубліковані на сайті Мистецької школи № 8 musicsoul.od.ua та на сторінці Facebook facebook.com/music.school8.

4.9. Порядок виступу на фестивалі визначається оргкомітетом.

4.10. Фестиваль проводиться за такими віковими категоріями:

  • I категорія – від 6 до 10 років;
  • II категорія – від 11 до 15 років;
  • III категорія – від 16 до 20 років.
  • змішана категорія

4.11. Програмні вимоги до І туру:

Виконання двох різнохарактерних творів:

  • твір українського композитора;
  • твір композитора-класика або композитора-романтика

4.12. Програмні вимоги ІІ туру: (Твори І та ІІ турів не повторяються між собою.)

Один твір за вибором учасника конкурсу/авторська обробка, перекладення, аранжування музичного твору, тощо/

4.13. Графік проведення фестивалю

17 травня 2023 (середа) - відкриття фестивалю.
Прес-конференція оргкомітету, членів журі та Національної спілки композиторів України. Концерт лауреатів попередніх фестивалів «Фонтанська весна».

18 травня 2023 (четвер) - І тур. Проведення дистанційних прослуховувань учасників з використанням відповідних інтернет-платформ за номінаціями: «Вокальна музика» (вокальні ансамблі та хорові колективи) та «Інструментальна музика» (інструментальні ансамблі та оркестри)

19 травня 2023 (п’ятниця) - ІІ тур. Проведення дистанційних прослуховувань учасників за допомогою відповідних інтернет-платформ за номінаціями: «Вокальна музика» (вокальні ансамблі та хорові колективи) та «Інструментальна музика» (інструментальні ансамблі та оркестри).

20 травня 2023 (субота) - гала-концерт. Оголошення переможців фестивалю. Привітання голови та членів журі.

V. Оцінювання учасників фестивалю

5.1. Журі фестивалю оцінює виступи колективів за десятибальною системою. Найкращі колективи розподіляються за результатами голосування журі.

5.2. Під час оцінки конкурсних виступів враховуються такi критерії:

  • відповідність стилю, самобутність;
  • оригінальність інструментовки;
  • авторсько-інтерпретаційне аранжування;
  • техніка виконання;
  • художнє втілення, цілісність музичної композиції;
  • емоційність, артистизм виконавців.

5.3. Рішення журі оформлюється протоколом, є остаточними і оскарженню не підлягає.

VІ. Нагородження переможців та учасників фестивалю

6.1. Відповідно до досягнень учасник отримує диплом:

  • «За кращий виступ»;
  • «За краще виконання обробки твору українського композитора»;
  • «За краще виконання композиції сучасного українського автора»;
  • «За оригінальну інтерпретацію музики барокко»;
  • «За краще виконання композитора-класика»;
  • «За краще виконання композитора-романтика»;
  • «За оригінальну виконавську інтерпретацію»;
  • «За популяризацію української музики»;
  • «Надія»;
  • «Дебют»;
  • «Юний композитор»;
  • «За участь».

6.2. Передбачено нагородження «Гран-прі» найкращого колективу фестивалю.

6.3. Викладачам та керівникам переможців фестивалю висловлюється подяка і надається відповідний документ.

6.4. Оргкомітет фестивалю залишає за собою право встановлювати спеціальні призи учасникам фестивалю.

6.5. Усі учасники нагороджуються пам’ятними подарунками та сувенірами з символікою фестивалю в кожній номінації.

6.6. Переможці фестивалю беруть участь в урочистій церемонії нагородження та заключному гала-концерті.

VІІ. Фінансування фестивалю

7.1. Вступний внесок відсутній.

7.2. Організаційний комітет бере на себе витрати, пов'язані з організацією, проведенням та нагородженням учасників.

VІІІ. Заключні положення фестивалю

8.1. Переможці фестивалю беруть участь у гала-концерті, інші конкурсанти запрошуються як глядачі для перегляду гала-концерту та отримання нагород. Програма та учасники гала-концерту визначаються на підставі рішення журі.

8.2. Учасники фестивалю несуть відповідальність за виконання вимог Закону України «Про авторські та суміжні права».